// // // // //


Egy kis retro Yamaháéktól

írta hufi | Hírek, Információk,Motoros | 2007 September 24 22:34

2008-xt660z-tenere-colour-white_prv_tcm26-208335.jpg …legalábbis ami az XT sorozatot illeti, hiszen a Yamaha hivatalos európai oldalán már lehet olvasni egyet-mást az új XT 660 Z típusról.

A Yamaha legendás ,egyhengeres XT600 Tenere motorja rengeteg túrázni vágyó, egyhengeresmotor-kedvelőt vonzott magához. Sokáig utód nélkül maradt a Tenere a Yamaha kínálatában, de most végre az új 660-as egyhengeres blokk alapjaira építkezve elkészítették a legújabb XT sorozat túra variációját. A motor alapvetően aszfaltos túrázásra ajánlott, de ha egy-egy szakaszt földúton kell megtenni, akkor sem jön zavarba. Külsőre szinte egyből látszik, hogy nemcsak aszfaltra tervezték. A motor tele van műanyag védőelemekkel, így egy kisebb bukás a terepen nem teszi mozgásképtelenné. Az ülés alá felhúzott kipufogó nem ér le, szintén nem sérül. A túrázáshoz jó kiegészítő a multireflektor és a nagy méretű első szélvédő. A meghajtásról a Yamaha jól ismert mindenes egyhengeres, négyszelepes, vízhűtéses 660 köbcentis blokkja gondoskodik. Ez a blokk alapesetben 48 lóerős, egyelőre a Teneréhez nem adott meg lóerő értékeket a gyártó. Az erőátvitel ugyanúgy 5 sebességes váltóval és lánccal történik. Az üzemanyagtank viszont 22 literesre növekedett, amellyel a hatótáv 400 km felett alakul. A 90/90-21 és 130/80-17 méretű gumik szokványos enduró méretek. A fék viszont extra, mivel előre egy dupla 298 mm-es féktárcsa került kétdugattyús féknyereggel, hátul pedig egyetlen 245 mm-es tárcsafék szolgál. Az ülésmagasság nem alacsony, egészen 895 mm-re kell felkapaszkodnia a túrázásra vágyónak. Cserébe viszonylag csekély, 183 kilogramm tömegű motort kell mozgatnia az XT660Z Tenere személyében. 2008-ra a stílusos Yamaha fehér-piros, egy fekete, és egy extrém sivatagi fényezésben lehet megvásárolni a legendás egyhengeres túramotor modernkori reinkarnációját.
Sajnos az áráról még csak találgatások vannak, tekintettel arra, hogy az importőrök még nem adnak felvilágosítást ezzel kapcsolatosan (valószínű ők sem tudják még), de már sejthető, hogy megüti a 2 millió Ft-os határt is. Mivel hogy nekem is volt egy XTZ-m, ezért nem áll távol tőlem ez a típus, stílus, sőt nagyon is szimpatikus. Találkozókon rendszeresen futok össze “hangvillás” barátaimmal, akik esküdöznek a régebbi XT-k elnyűhetetlen alkatrészeire, ami valljuk be igaz is. Van az új Tenere-ben fantázia, habár erősen Apriliás elemekkel lett felszerelve. Egyelőre úgy tűnik a blokkhoz sajnos nem nyúltak a tervező mérnökök, csak egy erős ráncfelvarrás történt a “kasztnin”, hogy némi többletpénz kicsikarása mellett éltessék tovább a típust.

MOTORREVÜ TESZT
…egy nagyon színvonalas teszt a motorról Mező Jánostól…

Egy pár kép kedvcsinálónak

eredeti reklámfilm:

meggyőző kipuff hang:

ez most a kedvenc videóm:

Reklámfilm készítése:


essai moto YAMAHA XTZ660:

Megúnhatatlan teszt:


Maroc 2008 -Ténéré Spirit from Keeper on Vimeo.

Nincs Hozzászólás / No Comments »

Nem szóltak még hozzá/No comments yet.

RSS Hozzászólások nyomonkövetése. TrackBack URI

Mond el véleményed / Leave a comment

E-Mail címed /

*

freestat.hu 4 visitors online now
2 guests, 2 bots, 0 members
All time: 98 at 02-08-2018 10:16 UTC +00:00
Max visitors today: 5 at 15:27 UTC
This month: 8 at 07-03-2018 05:08 UTC +00:00
This year: 98 at 02-08-2018 10:16 UTC +00:00