web analytics

DR Big – Africa Twin – Ténéré

3 Királyok enduros évadzárója idén Siófokon, a Green Garden Hotel adott helyszínt. A Suzuki DR Big Klub, Honda Africa Twin Klub, Yamaha Ténéré Klub hivatalosan meghirdetett évadzáró baráti motoros találkozójának.

Az időjárás nem nagyon akart kedvezni a találkozónak, egész hétvégére hidegfront okozta esős, szeles időt ígértek az időjósok. Pénteki indulás még napos időben kényeztetett a természet de estére kicsit kimutatta változatos “foga fehérjét” szemerkélő esővel és annál nagyobb széllökésekkel.

gyülekező a hotel udvarán

Este a Hotel udvarán a fedett helyen szép számmal gyülekeztek a szebbnél-szebb legendás motorok, új és régi klubtagok. Szombaton reggel kettévált a csapat, off -és onroad túrára volt lehetőség. Természetesen én az utcai gumival, esőben a V-Strom 650-el meg sem próbáltam a Mistrallal és a keménymaggal tartani az off-on, maradtam inkább az onroad túránál, Bence vezetésével.

Bemelegítésnek végigcsörtettünk az üdülőövezetben úgy 70-el átlagban DRobi nagy örömére, majd átkompoztunk Tihanyba. Végigmotoroztunk a csendes, macskaköves sétálóutcán, ahol a turisták tágra nyílt szemekkel nézték ahogy majdnem eljutunk a Tihanyi Apátság épületéig. A kilátóteraszig akartunk volna eljutni, de nem…, majd vissza ugyanott… 🙂

A fenti parkolónál végül lőttünk pár fotót, keksz, csoki, víz és indultunk is tovább Aszófőn keresztül Balatonudvari, Tagyon, Óbudaváron át meglesni a nagyvázsonyi Kinizsi várat.

Kinizsi vár

Barnagnál kis kitérővel a földes, kavicsos úton megnéztük Zádor vár maradványait az erdőben. Kicsit csepergős időben fojtattuk utunkat Balatonszőlős, Balatonfüredi Aldi parkolóban, ahol rögtönöztünk egy gyors “ebédet”.

Zádor vártól 200 méterre jó a kilátás
Zádor vár, kápolna

Somlyó hegyi kilátó mellett elhaladva Felsőörs, Veszprém, Gyulafirátót után meglátogattuk a Hajmáskéri Tüzérlaktanya elhagyatott, romos, de amúgy pazar épületét. Kicsit visszaemlékeztünk “boldog” katonaévekre, már aki volt, aki meg nem volt, az megnézhette az épületben “szipuzó” hölgyeményt. Gyalázatos és az életveszélyes körülmények ellenére sokan látogatják, kerítés már régóta nincs egyben. Akár autóval is meg lehet állni a tüzérlaktanya főépülete előtti parkolóban egy fotóra.

Hajmáskéri Tüzérlaktanya

Királyszentistván, Balatonfűzfő, Balatonkenese után még egy rövid fotóra megálltunk Balatonvilágosi magas parton, menekülve a fejünk felett összegyűlt fekete felhők elől.

Balatonvilágos - magaspart
Balatonvilágos – magaspart

Nagyon köszönöm Bencének és Sziporkának a szervezőmunkát, a finom reggelit és a vacsorákat. Klubtagoknak a megjelenést, Orsinak az esti élménybeszámolót, a közös élményeket.

FOTÓK:

[embed-google-photos-album link="https://photos.app.goo.gl/Zc2DhSBDuwGskU8s9" width="720" height="540"]