web analytics
Dakar 2021Dakar 2021

Dakar 2021-re elkezdődött a regisztráció június 15-vel, Jeddah város ad helyet a 43. alkalommal megrendezésre kerülő rajtnak és a célnak is egyben. David Castera versenyigazgató teljesen új útvonalat ígér a 2021 január 3-15 között megrendezésre kerülülő megmérettetésnek.

Útvonal

Visszatér a verseny a 2020-ban megismert Szaúd-Arábia sivatagos területeire, de 2021-ben tervezett útvonal egy 100%-ban új hurokpályán fogja végigvinni a versenyzőket. Jeddah városából január 3-án lesz a start, majd Ha’il városában január 9-én tartanak pihenőnapot, ahonnan a mezőny visszafordul a Szaúd-Arábia technikailag igen változatos, lassú dűnéket és gyors szakaszokat is magába foglaló sivatagos területein.

Dakar 2021 útvonal
Dakar 2021 útvonal

töltsd le a térképet (pdf)

Jeddah

Jeddah szaúd-arábiai város a Vörös-tenger partvidékén. Az ország nyugati részének legnagyobb, az országban Rijád, a főváros utáni második legnépesebb városa. Lakosainak száma az elővárosokkal együtt megközelíti a négymilliót.
A világ legmagasabb viágítótornyát itt találhatjuk (133m). 2020 Dakar is innen indult.

Ha’il

Ha’il évszázadok óta a Vörös-tenger és a Mezopotámia közötti kereskedelmi útvonalon fekszik. A régió a sziklaművészettel borított számos sziklaarcáról is híres, amelyek emlékeztetik a közel 10 000 évvel ezelőtti népesség jelenlétét. Az igazi rally rajongók ugyanakkor úgy ismerik a régiót, mint Szaúd-Arábiába rally-vesenyek bölcsőjét.

Fő a biztonság

A versenyigazgatóság néhány fontos változást is bejelentett a versenyzők biztonsága érdekében. Idén kötelező lesz a légzsák használata a teherautókban és az autó kategóriában. Bevezetésre kerül továbbiakban az elektronikus roadbook használata néhány kategórián belül, ahol a veszélyzónák külön ki lesznek emelve. A 2020-as próbaüzem után a szakasz indítás elött 10 perccel kapják majd meg a versenyzők az itinert.

2020 roadbook  részlet
2020 roadbook részlet

A motorosok extra figyelmeztető hangjelzéseket kapnak a 2. és 3. számú nehézségi övezetekben, illetve lesznek “lassú szakaszok” is ahol 90 km/h sebességkorlátozást vezetnek be. Ricky Brabec és Toby Price is határozott egyetértésüket fejezték ki a roadbook változással kapcsolatban, mondván, hogy ez „mindenki számára egyenlővé teszi a versenyfeltételeket”.

Korlátozzák a felhasználható gumiabroncsok számát, az autós kategóriában nem cserélhetnek a maratoni szakaszok alatt gumikat a csapatok – még csapaton belül sem egymás között – a motorkerékpárok pedig összesen hat hátsó gumit használhatnak fel a teljes verseny ideje alatt és kötelező lesz a légzsákos mellény használata.

Dakar Classic kategória

Dakar Classic

Egy másik nagy változás a Dakar Classic kategória bevezetése lesz, amely tisztelegni próbál az amatőr versenyzők, a korábban indított járművek és a régi csapatok, de legfőként a Dakar Rally szellmisége előtt.

80-as és 1990-es évek járműveit ismét reflektorfénybe próbálja helyezni ezzel a gesztussal, hogy ne csak az emlékeztünkben éljenek a nagy rally legendák és legendás járműveik.

2020 Best of Bike:

2020 verseny pillanatai

forrás: #dakar , youtube