web analytics

Péntek reggel van, egész héten nagy izgalommal vártam a Sellyei Drávaparti Twinparty, Honda Africa Twin találkozót.

Hajnali ébresztőóra hangjára kinyitom a szemem. Fekszem még az ágyban, hallom ahogy az ablak felől gyanús zaj töri meg a reggel szokásos csendjét. Nincsenek madárhangok, nem süt a nap. Csendes eső kerekedett reggelre és az előrejelzés szerint egész hétvégén is ilyen idő lesz…(hurrá)

Felmálházom a V-Stromot,  de még a pénteki napon ki kell töltenem a munkaidőmet és csak utána tudok elindulni a túrára.
Délelőtt szakadó eső, villámok, viharos szél tépázza Budapest utcáit. Ebből nem sok jó fog kikerekedni, már-már azon gondolkodom, hogy inkább lemondom a túrát, nincs kedvem 3 napig ázni a Dráva parton.   Nagy nehezen, de végre eljött délután…

Vegas, Páll Pisti, és Rones bátorító telefonja után véglegesen elhatároztam, lehet akármilyen szar idő akkor is elmegyek.
Az új sátramra ugyan nem lesz szükségem, nem fogom tudni tesztelni, mert Rones korábban leért a kempingbe, és az időjárásra való tekintettel kivett egy kőházat a Hársfa Kempingben. Szoba is megvan, már tényleg csak indulnom kell.  15 óra körül már alig bírok a véremmel, hirtelen mehetnékem támad, bementem a főnökömhöz elkéretőzni jól. 😀

Hársfa Camping

A délelőtti esőben elázott motorról leszedem a málhát, sátor és kemping cuccokat kirakom,hurrá újra van helyem a motoron!

Útvonal:

Gyors autópálya matrica vásárlás mobilon és irány Sellye! A gúgli szerint 283 km csak oda a pályán….ugh ez  motoron elég sok és unalmas, de most már elég  a negatív gondolatokból haladjunk.

Az M6-os és az M 60-as pályát és az összes alagutat elhagyva kezdődött a meglepetés, a GPS rögtön betervezett nekem a falvakon keresztül egy olyan utat, hogy onnan már biztosan nem aludhattam volna el az unalomtól. Az útviszonyok meglepően jók voltak, csodálatos tükörsima friss aszfalt, remek napsütéses időben csapatok a szálláshely felé. Megérkezésemkor a Hársfa Kempingben már jó sok sátor fel volt állítva dacolva a rossz időjárás előrejelzéssel, jöhet a regisztráció, és a kipakolás.

Hársfa Camping:

Vacsorára nem akármilyen rézbográcsos pincepörkölt várt minket, mindenki kidőlt tőle. Itt megemlítem a Sercli Művek Kft. (Déryné utca 7.) pékség fenomenális, frissen sütött fehér kenyerét és péksüteményeit, amiket meleg állapotukban kapott a társaság.

Első vacsora
rézbográcsos pincepörkölt
minden földi finomság megtalálható
Sercli Művek friss kenyere

Esti dumálás, egyhengeresek és nem Afrikások vérszívása közben a fáradságtól és a jóllakottságtól nekiálltunk némi szeszesitallal „oldani a zsírt”, no meg a hangulatot, amolyan védőital még a rengeteg vérszomjas szúnyog ellen. Nálam Tibi kökénypálinkája mindent vitt, ilyen finomat és különlegeset még nem ittam. Szombat reggel virsli, mustár, kávé, tea, tej meg amit akartok minden mennyiségben.

kökénypálinka by Tibi
Szombati túra útvonala:
túra útvonala
Látnivalók amiket érdemes volt megnézni:
Bisse – Meteorológiai állomás
Drávaiványi – fakazettás templom
Grábóc – Szerb Ortodox Templom
Hársfa Camping – Sellye

A túra végét a vacsora koronázta meg, kemencében sült malacka várta a fáradt motorosokat burgonyával, savanyúval. Ez amilyen finom volt olyan gyorsan el is fogyott és mivel kicsit később kezdtem meg a vacsora elfogyasztását a pakolás miatt ezért bizony életemet kockáztatva a hosszú asztalon lévő husikák felkeresésére indultam. Portyázásom során KT és Brasil is többször is figyelmeztetett, hajlandóak a testi fölényüket is felhasználva megvédeni az előttük fekvő falatokat.  (természetesen mindent viccnek fogtunk fel, nincs sértődés az ilyen beszólásokból, ez nem divat ebben a társaságban)

kemencében sült malacsült

Szombat éjszaka  a szomszédos strand is fenntartotta különleges szolgáltatásait a motorosoknak, a kedvünkért hosszabbított nyitva tartásnak köszönhetően 23 óráig áztattuk termál vízben a testünket és közben pálinkával locsoltuk szomjas torkunkat. A hangulatot nem tudom idézni vagy leírni, jó kis társaság volt ott a két medencében.

Vasárnap reggeli, pakolás, irány haza Ronessel, természetesen megint eláztunk az autópályán, de előtte egy kicsit még túrázgattunk a környéken. Megnéztük Bükkösd-Kán zsákfalut, ahol minden év július első hétvégéjén fesztivált rendeznek, alternatív koncertekkel, filmvetítésekkel.

Bükkösd-Kán – üdülőfalu

A házigazdáinkról ugyan nem tettem említést, mert igazán nem lehetne leírni azt a felkészültséget, azt a vendégszeretetet amit felénk sugároztak.

rendezvény matricája

Hatalmas köszönet a meghívásért, szervezésért az africatwin.hu tagjainak!