Honda CRF1100L Africa Twin 2020

2003 évet írunk amikor az Africa Twin XRV 750 utolsó példánya megjelent. A Honda abban az évben beszüntette az értékesítését, és sokan azt gondolták hogy egy legenda tűnik el ezzel a piacról.

2003 Honda XRV 750

Ezek után még a Transalp helyettesítette pár évig, könnyebb súllyal, keskenyebb formával “light” enduroként. 2010 és 2012-ben a VFR V4 blokk alapjaira megjelentek a Crossrunner 800 és a Crosstourer 1200 modellek. Ezek valóban hosszútávú túramotorozáshoz alkalmasak, leginkább csak közúton, aszfalton teljesítettek jól.

2016-ban újra visszatért az Africa Twin CRF1000L típusjelzéssel két változatban, manuális és az akkor újdonságot jelentő automata DCT váltóval. 2019 februárjában szellőztették meg a második generációs Africa Twin CRF1100L megjelenését, amely 2020 márciusára várható, EURO5 környezetvédelmi normát teljesítő 1084 ccm motorváltozatban.

Továbbra is megmarad a korábbi generációban megszokott 6 sebességes váltóval szerelt változat azoknak akik jobban szeretnek “gépészkedni”, váltogatni és elérhető lesz a duplakuplungos 6 sebességes DCT automata váltóval szerelt motorkerékpár. Az Africa Twin és az Africa Twin DCT 18,8 literes üzemanyagtankjához képest létezik majd az Adventure Sport 24 literes üzemanyag tankkal szerelt változata a nagyobb hatótáv elérése érdekében.

Az egyik nagy újítás a 6,5″-os -kesztyűben is jól kezelhető- a többfunkciós TFT kijelző, ami rendkívül informatívra sikeredett, többek között beépítésre került az Apple CarPlay®, amivel zökkenőmentesen integrálni lehet bluetooth kapcsolaton keresztül a kompatibilis iPhone® és Android készülékeket és sisakbeszélőket. Elérhetővé válik továbbá az Apple Maps, az Apple zene, telefonkönyv, időjárás, és más egyéb szolgáltatások. Hat előre beállított program mód közül választhatunk: túra, város, kavicsos, off-road, valamint még kettő, egyénileg a felhasználók igényeire testre szabható mód.

2020 Honda CRF1100L Africa Twin Adventure Sports SE

Új rajzolatú acélvázat kapott, amitől nemhogy könnyebb lett, hanem jobban ellenállóbbá vált a kormánynyak csavarodásával szemben is. Az abroncsok a kényelem a komfortos menetteljesítmény és a jobb terepképesség érdekében elöl 21″, hátul 18″ méretű küllős kerekekkel szerelve érkeznek. Az első villa 45 mm átmérőjű Showa fordított teleszkópokkal ellátott, 230 mm rugóúttal rendelkezik. A hátsó 220 mm Pro-Link felfüggesztést kapott. A motorblokkban is sok változás lesz, módosították a hengerfejet is, növelték a szelep emelését, a fojtószelepházat. Az üzemanyag közvetlen befecskendezést kapott az égéstérbe, növelték a löket hosszát 6,4 mm-el, nyomatékosabbá, dinamikusabbá vált 270 fokos vezérlést kapott motor.
A súlycsökkentéshez hozzájárul a szériában szerelt igen könnyű Li-Ion akkumulátor, ami összehasonlítva a hagyományos savas akkumulátorokkal, több mint másfélszer hosszabb ideig tart majd az élettartama.

jobb oldalon kapott helyet a tempomat kapcsolója

A 2020-as Africa Twin modellek két ABS üzemmódot kínálnak fel: közúton és terepen. Lesz viszont egy harmadik lehetőség arra is, hogy ténylegesen kikapcsoljuk a hátsó ABS-t hogy lehessen csapatni a farát terepen… 😉
Közúton sem kell megijedni, hiszen vigyáz a veszélyes pillanatokban ránk a kanyar ABS, ha nem csak a homokba szeretnénk növelni az adrenalinszintünket, a hattengelyes gyorsulásérzékelő (IMU) és a HSTSCvel karöltve. A Honda kínál egy 7 fokozatban állítható nyomatékszabályzót is – (HSTC) Honda Selectable Torque Control – amellyel használhatjuk a gépet különböző körülmények között, a gyors autópályától, földúton, laza talajon keresztül a teljesen kikapcsolt állapotáig.

2020 Honda CRF1100L Africa Twin Adventure Sports SE

Sok információ után nagyon várjuk már az első európai szállításokat, vagy a 2019 novemberi EICMA kiállításon való megjelenését. Az ára ha lehet hinni a pletykáknak, a Franciaországi és Olaszországi megjelenéssel egyidőben kb. 14.500 és 15.000 EUR közé tehető majd.

Honda hivatalos promója:

forrás: Honda Motorcycles Europe

Author: hufi