frissítve 2024.09.01
Honda nagyot gurított a géppel és egy teljesen egyedi kategóriát alkotott a 2017 modellévtől kezdődően. Egy olyan „nagyrobogó-nagymotor” komobinációja készült, ami terepképes, de nem enduró, túrázni és ingázásra is alkalmas, mégsem egy hagyományos váltós motor.
6 sebességes DCT váltótóval és láncos meghajtással, küllős kerekekkel rendelkezik. Nem robogó, de kicsit szokni kell azoknak a pilótáknak a kuplungkar helyett a hátsó féket, akik bal kéz/kuplung – bal láb/váltó kombinációhoz szoktak.
véletlenek nincsenek, egy X-ADV születése
2005-ben a Suzuki DRBIG Klub szervezésében egy előadáson vettem részt, ahol Takács József és Hudák István frissen szerzett útiélényeiket mesélték el sivatagi kalandozásuk alatt a világ legnagyobb egyhengeres túraendurója nyergében. Lenyűgöző kalandjuk nagy hatással volt rám, példás személyiségük és kitartásuk, motorszeretetük megalapozták, megerősítették bennem, hogy a jövőbeli motorjaim csak túraenduró kategóriából lesznek. Vettem egy Yamaha XTZ750-et, tagja lettem a Yamaha Tenere Klubnak és nagyon sok DRBIG-es eseményen vettem részt. Ahogy teltek az évek, minden folymatosan változott körülöttem is, a motorok jöttek-mentek, de a barátság az örök marad.
2019 októberben csatlakoztam Takács Józsi barátomhoz, amikor átvehette az új Yamaha Tenere 700 motorját Harmati Yamaha-nál, így együtt örülhettünk az első kilómétereknek.
2024-ben hol máshol futunk össze, mint egy másik motorkerékpár kereskedésben, a Honda Wilker-ben, ahol én alkatrészért érkeztem, Józsi barátom pedig más ügyben nézelődött a kiállított motorok között. Nagy egymásra találás volt, hiszen amúgy motorcserében gondolkodtam, de kellett a megerősítés a jó motoroválasztás tekintetében és kitől mástól, mint egy igazi baráttól.
… na de ez most motor vagy egy robogó ?!
Első ránézésre oldalról a 17″ első kerék és a 15″ hátsó kerék aránya, és az üzemanyag tank hiánya okoz némi fura érzést, de tulajdonképpen ez egy robogónak öltöztetett motor, 6 sebességes DCT automata váltóval.
de kezdjük a DCT automata váltóval …
A Honda DCT (Dual Clutch Transmission) váltó egy automatikus sebességváltó, amely két tengelykapcsolóval (kuplunggal) működik. Ez a rendszer lehetővé teszi a sima és gyors váltást anélkül, hogy megszakítaná a motor teljesítményleadását.
Működési elve:
Az egyik kuplung a páratlan sebességfokozatokért (1., 3., 5.,), míg a másik a páros sebességfokozatokért (2., 4., 6.) felel. Amikor az egyik kuplung be van kapcsolva, a másik előkészíti a következő sebességfokozatot.
Sebességváltás:
Amikor sebességet váltasz, a DCT automatikusan elengedi az egyik kuplungot és aktiválja a másikat, ezáltal gyors és zökkenőmentes váltást biztosít.
Mivel a következő sebességfokozat már előre kiválasztásra került, a váltási idő minimális, ami a teljesítmény növekedését eredményezi.
Automatikus és Kézi Mód:
Automatikus Mód: A DCT maga vált sebességet a jármű sebességének, fordulatszámának és terhelésének megfelelően.
Kézi Mód: A vezető saját maga válthat sebességet a kormányon elhelyezett váltókarok segítségével, így sportosabb vezetési élményt biztosítva.
Előnyök:
- Sima váltás: A kettős kuplung miatt a váltás folyamata szinte észrevétlen, mivel nem szakítja meg a hajtásláncot.
- Hatékonyság: Mivel az egyik sebességfokozat mindig előre kiválasztásra kerül, a DCT váltók gyorsabbak és hatékonyabbak, mint a hagyományos automata váltók.
- Fogyasztáscsökkentés: Az optimális váltás és a kisebb váltási idők hozzájárulnak az üzemanyag-fogyasztás csökkentéséhez.
Évjáratok – színkódok (EU modellek)
- 2017:
- model code: ADV750H
- color code: NHB53-fehér-tricolor / R334-piros / NH389-sötét-szürke / NHA30-ezüst
- 2018:
- model code: ADV750J
- color code: NHB54-fehér / R380-piros-fehér / R381-piros / NHA30-ezüst / NH389-sötét-szürke
- 2019:
- model code: ADV750ED
- color code: NHB54-fehér / R380-piros-fehér / G208-zöld / NH389-sötét-szürke / NH378-világos-szürke
- 2020–RC95:
- model code: ADV750ED
- color code: NHB54-fehér / R380-piros-fehér / G208-zöld / NH389-sötét-szürke / NH378-világos-szürke
- 2021-RH10
- model code: ADV750M
- color code: R380-piros / NHB01-fekete / NHC08- / NHC47-sötét szürke
- 2022:
- model code: ADV750N
- color code: YR176-homok / R380-piros / NHB01-fekete / NHC08- / NHC47-sötét szürke
- 2023:
- model code: ADV750P
- color code: NH138-fehér (special edition) / NHA86-fekete / NHC64- / NHC47-sötét szürke
- 2024:
- model code: ADV750R
- color code: R380-piros / NHC65 grafit szürke (special edition) / B187-v.szürke / NHA86-fekete
- 2025:
- model code: ADV750S
- color code: NHC65 grafit szürke (special edition) / B187-v.szürke
X-ADV a motorsportban
2019-ben Renato Zocchi megnyerte X-ADV 750-el a Gibraltar Rally-t, ami több, mint 7000 kilóméteren, földúton, aszfalton és számos országon haladt keresztül.
Milyen extrákat tudsz vásárolni az X-ADV 750-hez
- bukócsövek, haspáncél, hűtő és egyéb burkolatvédelem
- kézvédelem, időjárás elleni védelem
- túraplexi, sportplexi
- kiegészítő lámpák
- oladal és hátsó dobozok + tartókonzolok (alumínium, műanyag,enduro vízálló zsákok)
- matricakészletek
- kipufogó csövek
- Honda X-ADV alkatrészek gyári cikkszámait ITT tudod keresni!
Webshopok, hasznos linkek:
- X-ADV Shop (FR, csak X-ADV és ADV)
- ADV Guru (HU, kézvédelem)
- SHOX GIVI (HU, GIVI forgalmazó)
- SW-Motech (DE, bukócső, tárolás)
- SW-Motech (HU, importőr)
- Hepco-Becker (DE, bukócső-védelem)
- Hepco-Becker (HU, FOKT)
- Akrapovic kipufogók (HU, Karasna disztributor)
- SRC (THAI, bukócső, védelem)
- Isotta (IT, plexi, védelem)
- PUIG (HU, plexi)
- Buy2Race / OXA Factory (ES, haspáncél)
- BCD tuning (FR, plexi és egyéb kiegészítők)
- LINKGYŰJTEMÉNY
Gumi (elöl:120/70 R17M/C ; hátul:160/60 R15M/C)
Nyári első gumik:
- Bridgestone Adventurecross Tourer AX41T 120/70 R17 58H HO M+S Front F (MAXIGUMI)
- Bridgestone Battlax AX 41 T F 120/70 R 17 58H TL (motopneu CZ)
- Pirelli Scorpion Rally STR (KÉK Hold, páros akcióban)
- Pirelli Scorpion Rally STR 120/70-17 (MAXIGUMI)
- Pirelli Scorpion Rally STR 120/70 R 17 58H TL M+S (motopneu CZ)
- 120/70R17 PIRELLI SCORPION RALLY STR FRO 58H TL (R17)
- MICHELIN Pilot Road 4 Scooter (KÉK Hold, páros akcióban)
- Michelin Pilot Road 4 120/70 ZR17 58W Front (MAXIGUMI)
Nyári hátsó gumik:
- Michelin Pilot Road 4 Scooter 160/60 R15 67H Rear (MAXIGUMI)
- Pirelli Scorpion Rally STR 160/60 R 15 67H TL M+S (motopneu CZ)
- Pirelli Scorpion Rally STR 160/60-15 (MAXIGUMI)
- 160/60R15 PIRELLI SCORPION RALLY STR REA 67H TL (R17)
- Bridgestone Battlax AX 41 T F 160/60 R 15 67H TL (motopneu CZ)
- Bridgestone Adventurecross Tourer AX41T 160/60 R15 67H HO Rear F (MAXIGUMI)
Téli első gumik:
A 120/70-17 méretekben elég gyenge a téli gumi választék, ezért szerepel 130/70-17 méret is a felsorolásban.
- Heidenau K73 M+S SiO2 120/70-17 58H Front (MAXIGUMI)
- Anlas Wintergrip Plus 120/70 ZR17 58W Front 3PMSF (MAXIGUMI)
- Anlas Winter Grip Plus 120/70 ZR 17 (58W) TL M+S (motopneu CZ)
- Anlas SC-500 Wintergrip 2 130/70-17 62S 3PMSF (MAXIGUMI) – Figyelem méreteltérés!
- IRC SN-23 Urban Snow 130/70-17 62L 3PMSF (MAXIGUMI) – Figyelem méreteltérés!
Téli hátsó gumik:
- Anlas SC-500 Wintergrip 2 160/60 R15 67H Rear 3PMSF (MAXIGUMI)
- Anlas SC-500 Winter Grip 2 160/60 R 15 67H TL M+S (motopneu CZ)
X-ADV 750 Kezelési könyv (.pdf HU)
Új X-ADV 750 vásárlásnál választható csomagok
Adventure csomag:
- LED ködfényszóró-szett beszerelő készlettel
- Első oldalsó bukócsövek
- Kézvédő kiegészítő toldóelem (fekete)
- Légterelő-szett (láb)
- Lábtartó-szett (vezető)
Style csomag:
- Fellépőpanelek
- Kormányszár-tartó/alumínium
- Rögzítőfékkar burkolat
- Oldalsó burkolatok
Travel csomag:
- 50 literes hátsó doboz elektromos zárnyitással és belső táskával
- Alumínium panel a hátsó dobozhoz
- Háttámla a hátsó dobozhoz
- Oldaldoboz-szett egykulcsos rendszerrel
- Alumínium panelek az oldaldobozokhoz
- Hátsó csomagtartó
- Oldaldoboztartó
- Középkonzoltáska
- Oldaldobozokhoz belső táskák
- Markolatfűtés
Kínai „X-ADV” másolat a Zontes-től
2022-re egy nagy kínai motorgyártó a Zontes is lemásolta a stílustjegyeket, annyi különbséggel, hogy egy hengert elhagytak a „tuti receptből”, az is összesen 491 köbcentis lett, ellenben sokkal olcsóbban vehetik meg az érdeklődők, kitömték sok extrával (menetrögzítő kamera, bukócső, kiegészítő lámpák, stb.) a tartóssági teszt eredménye még kérdéses.
Eddigi tapasztalataim
- nagyon kedvező fogyasztás:
- vegyes (fele autópálya/fele város): 4,2 l/100 ; túratempó, város: 80-120: 3,7 l/100
- futómű kényelmes, feszes – városban is nagyon jól eltűnteti az úthibákat, köszönhető a nagyobb tengelytávnak és a jól elhelyezett alacsony súlypontnak
- szélvédelem sisaknál jó, kar és váll viszont a gyári plexivel elég sokat kap, hiába az 5 pozícióba állítható plexi
- DCT váltó – nagyon kényelmessé teszi az utazást, jóidőben történnek a fokozatváltások, sokkal jobban lehet a forgalom ritmusára figyelni,
- lábtartás, üléspozíció – láb lehet elöl középen, ha van off road lábtartó, akkor hátul is hegyesebb szögben,
- gumi – gyári gumi jól tapad aszfalton, terepen nem próbáltam,
- pakolhatóság – ülés alatti tároló nekem kicsi, de dobozzal, vízálló zsákkal, oldaldobozokkal fel lehet szerelni aki szereti
- kipufogó hang – egyenesen szerethető, van akinek kevés, szerintem tökéletes
- Honda RoadSync android rendszerű telefonon használva nagyon kényelmes, akár navigálásnál, akár zenehallgatásnál, vagy üzenetek, időjárásjelentés felolvasásakor
X-ADV 2024 Műszaki adatok:
- Motor
Furat × löket(mm): 77 x 80 mm
Keverékképzés: PGM-FI elektronikus üzemanyag-befecskendező
Kompresszióviszony: 10,7:1
CO2-kibocsátás(g/km): 85 g
Összlökettérfogat(cm3): 745ccm
Motortípus: Folyadékhűtésű, négyütemű, 8 szelepes, SOHC-vezérlésű, soros kéthengeres. Megfelel az Euro 5-ös előírásoknak.
Teljesítmény: 43,1 kW(58,6 LE)/6750 ford./perc
Forgatónyomaték: 69 Nm/4750ford./perc
Olajmennyiség(liter): 4 liter
Indítás: elektromos
Zajszint(dB): L-wot(teljes gázon)–77dB, L-urban(városi környezetben)–72 dB - Méretek és tömeg
Akkumulátor típusa és kapacitása(VAh) 12V/11 Ah
Villaszög: 27°
Méretek(HxSzxM): 2215x940x1370 mm
Alváztípus: acélcsövekből készülő gerincváz
Üzemanyagtank kapacitás(liter): 13,2 liter
Üzemanyag fogyasztás(l/100 km): 3,6 l/100km
Szabad hasmagasság: 165 mm
Saját tömeg: 236 kg
Ülésmagasság: 820 mm
Utánfutás: 104 mm
Tengelytáv: 1590 mm - Erőátvitel
Tengelykapcsoló: Olajfürdős, dupla kuplungos
Végáttétel: Lánc
Sebességváltó típusa: hatfokozatú, dupla kuplungos váltó (DCT) - Műszerek és elektronika
Műszerek: 5″-os, folyadékkristályos, színes kijelző
Hátsó lámpa: LED
Csatlakozás: USB-csatlakozó Type-C
Automatikusan kikapcsoló irányjelző: Igen
Biztonsági rendszer: Smart Key system (kulcs nélküli indítás)
Fényszóró: LED-fényszórók nappali menetfénnyel - Kerekek
Első fék: 296 mm átmérőjű tárcsák, négydugattyús féknyergek
Hátsó fék: 240 mm átmérőjű tárcsa, egydugattyús féknyereg
Első felfüggesztés: 41 mm-es csúszószár-átmérőjű, fordított teleszkópok, 153.5 mm-es mozgástartomány
Hátsó felfüggesztés: Központi rugóstag, Pro-Link himbarendszer, 150 mm-es kerékmozgási tartomány
Első abroncs: 120/70-R17M/C (58H)
Hátsó abroncs: 160/60-R15M/C (67H)
Felni elől: Küllős kerekek 17M/C x MT3.50
Felni hátul: Küllős kerekek 15M/C x MT4.50
Mortorinfo TESZT
forrás: Honda, Youtube, Zontes, X-ADV shop, shox