web analytics
X-ADV

frissítve 2024.09.01

Honda nagyot gurított a géppel és egy teljesen egyedi kategóriát alkotott a 2017 modellévtől kezdődően. Egy olyan „nagyrobogó-nagymotor” komobinációja készült, ami terepképes, de nem enduró, túrázni és ingázásra is alkalmas, mégsem egy hagyományos váltós motor.

X-ADV 750 RH10

6 sebességes DCT váltótóval és láncos meghajtással, küllős kerekekkel rendelkezik. Nem robogó, de kicsit szokni kell azoknak a pilótáknak a kuplungkar helyett a hátsó féket, akik bal kéz/kuplung – bal láb/váltó kombinációhoz szoktak.

véletlenek nincsenek, egy X-ADV születése

2005-ben a Suzuki DRBIG Klub szervezésében egy előadáson vettem részt, ahol Takács József és Hudák István frissen szerzett útiélényeiket mesélték el sivatagi kalandozásuk alatt a világ legnagyobb egyhengeres túraendurója nyergében. Lenyűgöző kalandjuk nagy hatással volt rám, példás személyiségük és kitartásuk, motorszeretetük megalapozták, megerősítették bennem, hogy a jövőbeli motorjaim csak túraenduró kategóriából lesznek. Vettem egy Yamaha XTZ750-et, tagja lettem a Yamaha Tenere Klubnak és nagyon sok DRBIG-es eseményen vettem részt. Ahogy teltek az évek, minden folymatosan változott körülöttem is, a motorok jöttek-mentek, de a barátság az örök marad.

2019 októberben csatlakoztam Takács Józsi barátomhoz, amikor átvehette az új Yamaha Tenere 700 motorját Harmati Yamaha-nál, így együtt örülhettünk az első kilómétereknek.

Yamaha T7

2024-ben hol máshol futunk össze, mint egy másik motorkerékpár kereskedésben, a Honda Wilker-ben, ahol én alkatrészért érkeztem, Józsi barátom pedig más ügyben nézelődött a kiállított motorok között. Nagy egymásra találás volt, hiszen amúgy motorcserében gondolkodtam, de kellett a megerősítés a jó motoroválasztás tekintetében és kitől mástól, mint egy igazi baráttól.

X-ADV logo

… na de ez most motor vagy egy robogó ?!

X-ADV 750 2023

Első ránézésre oldalról a 17″ első kerék és a 15″ hátsó kerék aránya, és az üzemanyag tank hiánya okoz némi fura érzést, de tulajdonképpen ez egy robogónak öltöztetett motor, 6 sebességes DCT automata váltóval.

de kezdjük a DCT automata váltóval …

A Honda DCT (Dual Clutch Transmission) váltó egy automatikus sebességváltó, amely két tengelykapcsolóval (kuplunggal) működik. Ez a rendszer lehetővé teszi a sima és gyors váltást anélkül, hogy megszakítaná a motor teljesítményleadását.

Honda DCT

Működési elve:

Az egyik kuplung a páratlan sebességfokozatokért (1., 3., 5.,), míg a másik a páros sebességfokozatokért (2., 4., 6.) felel. Amikor az egyik kuplung be van kapcsolva, a másik előkészíti a következő sebességfokozatot.

Sebességváltás:

Amikor sebességet váltasz, a DCT automatikusan elengedi az egyik kuplungot és aktiválja a másikat, ezáltal gyors és zökkenőmentes váltást biztosít.
Mivel a következő sebességfokozat már előre kiválasztásra került, a váltási idő minimális, ami a teljesítmény növekedését eredményezi.

Automatikus és Kézi Mód:

Automatikus Mód: A DCT maga vált sebességet a jármű sebességének, fordulatszámának és terhelésének megfelelően.
Kézi Mód: A vezető saját maga válthat sebességet a kormányon elhelyezett váltókarok segítségével, így sportosabb vezetési élményt biztosítva.

Előnyök:

  • Sima váltás: A kettős kuplung miatt a váltás folyamata szinte észrevétlen, mivel nem szakítja meg a hajtásláncot.
  • Hatékonyság: Mivel az egyik sebességfokozat mindig előre kiválasztásra kerül, a DCT váltók gyorsabbak és hatékonyabbak, mint a hagyományos automata váltók.
  • Fogyasztáscsökkentés: Az optimális váltás és a kisebb váltási idők hozzájárulnak az üzemanyag-fogyasztás csökkentéséhez.

Évjáratok – színkódok (EU modellek)

  • 2017:
    • model code: ADV750H
    • color code: NHB53-fehér-tricolor / R334-piros / NH389-sötét-szürke / NHA30-ezüst
  • 2018:
    • model code: ADV750J
    • color code: NHB54-fehér / R380-piros-fehér / R381-piros / NHA30-ezüst / NH389-sötét-szürke
  • 2019:
    • model code: ADV750ED
    • color code: NHB54-fehér / R380-piros-fehér / G208-zöld / NH389-sötét-szürke / NH378-világos-szürke
  • 2020RC95:
    • model code: ADV750ED
    • color code: NHB54-fehér / R380-piros-fehér / G208-zöld / NH389-sötét-szürke / NH378-világos-szürke
  • 2021-RH10
    • model code: ADV750M
    • color code: R380-piros / NHB01-fekete / NHC08- / NHC47-sötét szürke
  • 2022:
    • model code: ADV750N
    • color code: YR176-homok / R380-piros / NHB01-fekete / NHC08- / NHC47-sötét szürke
  • 2023:
    • model code: ADV750P
    • color code: NH138-fehér (special edition) / NHA86-fekete / NHC64- / NHC47-sötét szürke
  • 2024:
    • model code: ADV750R
    • color code: R380-piros / NHC65 grafit szürke (special edition) / B187-v.szürke / NHA86-fekete
  • 2025:
    • model code: ADV750S
    • color code: NHC65 grafit szürke (special edition) / B187-v.szürke

X-ADV a motorsportban

2019-ben Renato Zocchi megnyerte X-ADV 750-el a Gibraltar Rally-t, ami több, mint 7000 kilóméteren, földúton, aszfalton és számos országon haladt keresztül.

Renato Zocchi 2019 Photo: Rally Cool! Photography
Renato Zocchi 2019 Photo: Rally Cool! Photography
Gibraltar Race

Milyen extrákat tudsz vásárolni az X-ADV 750-hez

  • bukócsövek, haspáncél, hűtő és egyéb burkolatvédelem
  • kézvédelem, időjárás elleni védelem
  • túraplexi, sportplexi
  • kiegészítő lámpák
  • oladal és hátsó dobozok + tartókonzolok (alumínium, műanyag,enduro vízálló zsákok)
  • matricakészletek
  • kipufogó csövek
  • Honda X-ADV alkatrészek gyári cikkszámait ITT tudod keresni!
SRC THAI bukócső

Webshopok, hasznos linkek:

Gumi (elöl:120/70 R17M/C ; hátul:160/60 R15M/C)

BRIDGESTONE BATTLAX ADVENTURECROSS TOURER AX41TF F
Gyárilag BRIDGESTONE BATTLAX ADVENTURECROSS TOURER AX41TF F tömlő nélküli gumiabroncsokkal szerelték, ami a gyártó szerint speciális és téli használatra nem alkalmas.

Nyári első gumik:

Nyári hátsó gumik:

Téli első gumik:

A 120/70-17 méretekben elég gyenge a téli gumi választék, ezért szerepel 130/70-17 méret is a felsorolásban.

Téli hátsó gumik:

X-ADV 750 Kezelési könyv (.pdf HU)

Buy2Race haspáncél

Új X-ADV 750 vásárlásnál választható csomagok

Adventure csomag:

  • LED ködfényszóró-szett beszerelő készlettel
  • Első oldalsó bukócsövek
  • Kézvédő kiegészítő toldóelem (fekete)
  • Légterelő-szett (láb)
  • Lábtartó-szett (vezető)
X-ADV 750 ADVENTURE

Style csomag:

  • Fellépőpanelek
  • Kormányszár-tartó/alumínium
  • Rögzítőfékkar burkolat
  • Oldalsó burkolatok
X-ADV 750 STYLE

Travel csomag:

  • 50 literes hátsó doboz elektromos zárnyitással és belső táskával
  • Alumínium panel a hátsó dobozhoz
  • Háttámla a hátsó dobozhoz
  • Oldaldoboz-szett egykulcsos rendszerrel
  • Alumínium panelek az oldaldobozokhoz
  • Hátsó csomagtartó
  • Oldaldoboztartó
  • Középkonzoltáska
  • Oldaldobozokhoz belső táskák
  • Markolatfűtés
X-ADV 750 TRAVEL

Kínai „X-ADV” másolat a Zontes-től

2022-re egy nagy kínai motorgyártó a Zontes is lemásolta a stílustjegyeket, annyi különbséggel, hogy egy hengert elhagytak a „tuti receptből”, az is összesen 491 köbcentis lett, ellenben sokkal olcsóbban vehetik meg az érdeklődők, kitömték sok extrával (menetrögzítő kamera, bukócső, kiegészítő lámpák, stb.) a tartóssági teszt eredménye még kérdéses.

Zontes ADV 501G
Zontes ADV 501G

Eddigi tapasztalataim

  • nagyon kedvező fogyasztás:
    • vegyes (fele autópálya/fele város): 4,2 l/100 ; túratempó, város: 80-120: 3,7 l/100
  • futómű kényelmes, feszes – városban is nagyon jól eltűnteti az úthibákat, köszönhető a nagyobb tengelytávnak és a jól elhelyezett alacsony súlypontnak
  • szélvédelem sisaknál jó, kar és váll viszont a gyári plexivel elég sokat kap, hiába az 5 pozícióba állítható plexi
  • DCT váltó – nagyon kényelmessé teszi az utazást, jóidőben történnek a fokozatváltások, sokkal jobban lehet a forgalom ritmusára figyelni,
  • lábtartás, üléspozíció – láb lehet elöl középen, ha van off road lábtartó, akkor hátul is hegyesebb szögben,
  • gumi – gyári gumi jól tapad aszfalton, terepen nem próbáltam,
  • pakolhatóság – ülés alatti tároló nekem kicsi, de dobozzal, vízálló zsákkal, oldaldobozokkal fel lehet szerelni aki szereti
  • kipufogó hang – egyenesen szerethető, van akinek kevés, szerintem tökéletes
  • Honda RoadSync android rendszerű telefonon használva nagyon kényelmes, akár navigálásnál, akár zenehallgatásnál, vagy üzenetek, időjárásjelentés felolvasásakor

X-ADV 2024 Műszaki adatok:

  • Motor
    Furat × löket(mm): 77 x 80 mm
    Keverékképzés: PGM-FI elektronikus üzemanyag-befecskendező
    Kompresszióviszony: 10,7:1
    CO2-kibocsátás(g/km): 85 g
    Összlökettérfogat(cm3): 745ccm
    Motortípus: Folyadékhűtésű, négyütemű, 8 szelepes, SOHC-vezérlésű, soros kéthengeres. Megfelel az Euro 5-ös előírásoknak.
    Teljesítmény: 43,1 kW(58,6 LE)/6750 ford./perc
    Forgatónyomaték: 69 Nm/4750ford./perc
    Olajmennyiség(liter): 4 liter
    Indítás: elektromos
    Zajszint(dB): L-wot(teljes gázon)–77dB, L-urban(városi környezetben)–72 dB
  • Méretek és tömeg
    Akkumulátor típusa és kapacitása(VAh) 12V/11 Ah
    Villaszög: 27°
    Méretek(HxSzxM): 2215x940x1370 mm
    Alváztípus: acélcsövekből készülő gerincváz
    Üzemanyagtank kapacitás(liter): 13,2 liter
    Üzemanyag fogyasztás(l/100 km): 3,6 l/100km
    Szabad hasmagasság: 165 mm
    Saját tömeg: 236 kg
    Ülésmagasság: 820 mm
    Utánfutás: 104 mm
    Tengelytáv: 1590 mm
  • Erőátvitel
    Tengelykapcsoló: Olajfürdős, dupla kuplungos
    Végáttétel: Lánc
    Sebességváltó típusa: hatfokozatú, dupla kuplungos váltó (DCT)
  • Műszerek és elektronika
    Műszerek: 5″-os, folyadékkristályos, színes kijelző
    Hátsó lámpa: LED
    Csatlakozás: USB-csatlakozó Type-C
    Automatikusan kikapcsoló irányjelző: Igen
    Biztonsági rendszer: Smart Key system (kulcs nélküli indítás)
    Fényszóró: LED-fényszórók nappali menetfénnyel
  • Kerekek
    Első fék: 296 mm átmérőjű tárcsák, négydugattyús féknyergek
    Hátsó fék: 240 mm átmérőjű tárcsa, egydugattyús féknyereg
    Első felfüggesztés: 41 mm-es csúszószár-átmérőjű, fordított teleszkópok, 153.5 mm-es mozgástartomány
    Hátsó felfüggesztés: Központi rugóstag, Pro-Link himbarendszer, 150 mm-es kerékmozgási tartomány
    Első abroncs: 120/70-R17M/C (58H)
    Hátsó abroncs: 160/60-R15M/C (67H)
    Felni elől: Küllős kerekek 17M/C x MT3.50
    Felni hátul: Küllős kerekek 15M/C x MT4.50

Mortorinfo TESZT

X-ADV átvétel
2024 augusztusi motorátvételkor a két X-ADV és két barát

forrás: Honda, Youtube, Zontes, X-ADV shop, shox