Michele Rinaldi Olaszországban, Parma városában született 1959 március 9-én.
1973-ban 14 éves korában debütált a versenyeken Gualtiero Ancillotti által épített 50cm3 motorkerékpárral. 1974-ben lelkesen indult továbbra is az 50-es kétüteművel, aminek a legnagyobb erőssége volt, hogy különböző gyártók minőségi alkatrészeiből volt összeépítve, versenyre felkészíve.
Ancillotti Meccanica – a kis olasz műhely – új szabadalmakkal – nagy sikerekkel

Ancillotti Motorcycles logója
Az Ancillotti Meccanica cég Firenzében került bejegyzésre 1907-ben, Ernesto Ancillotti alapította. Vállalkozása tömegközlekedéshez épített motorkocsikat. 1938-ban Ernesto fia, Gualtiero nyitott műhelyt Firenze nagyon divatos szomszédságában, a Santa Monaca-nál, San Frediano-nál. A közeli Harley Davidson márkakereskedésben volt tanuló. Gualtiero Ancillotti sok éve foglalkozik a motorkerékpárrokkal, sőt sikeres oldalkocsi versenyzővé vált idő közben.

Ahogy a második világháború befejeződött, az amerikai hadseregben használatos merevvázas Harley Davidson WLA modellekből nagyon sok maradt európa szerte. Gualtiero Ancillotti vállalkozását arra alapozta, hogy a HD WLA modelleket átalakította akkor még meglehetősen ritka hátsó felfüggesztésű, lengéscsillapítóval ellátott, komfortosabb modellé. 1948-ra a forradalmi ötlete beérett, az átalakított modellel intenzív érdeklődést és nagy sikereket ért el a motorozás iránt érdeklődők körében.
Fiai, Alberto és Piero belépett a vállalkozásba és az 1960-as évek elején igen látványos eredményeket értek el a Lambrette Innocenti versenygépel.

1966 novemberében az angliai Elvingtonban Alberto megszerezte a negyed mérföldes és a sebességi világrekordját egy speciális építésű Lambretta 200-as motorkerékpárral. Az Ancillotti név később világhírűvé vált.
Az Ancillotti trió szabadalmait a világ kerékpár és motorkerékpárgyárai a mai napig használja. (pl.: 1969-villanyak kúpos görgők, 1970-szilentblokk hátsó lengőkarnál, 1973-kormánnyak szilent, 1980-PullShock, Pro-Dive fékrendszer, 7 sebességes váltó, stb…)
A motorkerékpár fejlesztés és gyártás a Beta Camoscio Cross 50 cm3-es modellel kezdődött. Gyakorlatilag a kézműves szintű motorkerékpár Ceriani felfüggesztéseket használt, öntött vas 50cm3-60cm3 és 100cm3-es hengereket, „bütykös” gumikat kapott.

A tökéletes olasz terepmotor megszületéséhez a sport és eladási sikerekhez hozzájárult 1968 és 1971 között számos nagy nevű olasz versenyző is. 1972-től 1976-ig Sachs és Hiro blokkokkal vegyesen szerelték egészen az 1985-ös gyártás beszüntetéséig.
A MOTOR: Ancillotti Scarab A 50 Sachs Rg – 1973

1968-as megjelenését követően alig két év múlva tejesen felfrissíti a modellt, újra tervezett vázba Sachs gyár 50 és 125 cm3-es kétütemű erőforrások kerülnek. A „Scarab” teljesen megújul 1970-ben. A motorkerékpár ára igen magas volt abban az időben, de a fiatal olasz pilóták körében igen nagy népszerűségnek örvendett ennek ellenére. A motor alig 70 kg-os száraz súlyát és kb 80 km/h végsebességét 6 sebességfokozat és 10 LE hasznos teljesítmény leadására képes Sachs blokk támogatta 9400-as fordulaton.

Rinaldi versenye folytatódik – úton a VB győzelem felé

Rinaldi 17 évesen csöppent bele a motocross versenyzés világába 1976-ban. 125cm3-es géposztályban versenyzett a TGM, Gilera, majd később a Suzuki csapatnál.
1976 és 1987 között rendszeres résztvevője a motocross világbajnokságoknak. 1977-ben megnyeri az olasz Junior 125cm3 bajnokságot. Rinaldi 1980 és 1983 között folyamatosan az élmezőnyben végzett ( 1980-második (TGM), 1981-harmadik (Gilera), 1982-harmadik, 1983-második hely (Suzuki) .. ), majd őlett az első olasz versenyző, aki megnyerte az 1984-es FIM 125cm3 géposztályban a motokrossz-világbajnokságot. Később 250cm3 géposztályban versenyzett egészen 1986-os világbajnokságig, ahol Jacky Vimond mögött érkezett célba a második helyen végezve.

1977-1980 TGM 125cm3



1981 – 1982 Gilera 125cm3

1983-1986 Suzuki 125cm3

1984. június 16–17-én
1985 július 21 Hollandia

1986 Suzuki 250 cm3


1987 évben motocross karriejét befejezve indult a Párizs-Dakar versenysorozatban a francia Suzuki csapat tagjaként, Joineau testvérek mellett Suzuki DR600R Dakar típussal. A versenyt számára kedvezőtlenül alakult, hiszen a 9. szakaszban sajnos bal vállának sérülése miatt fel kellett adnia a versenyt. Először a Suzuki majd később a Yamaha versenycsapat managereként tevékenykedik, sok év versenytapasztalatának köszönhetően részt vesz a Yamaha MX modellek fejlesztésében.



Yamaha MXGP csapatmanager
Csapatmanagerként is sikeres volt, hiszen nagy nevű versenyzőket (Bobby Moore, Alessandro Puzar, Andrea Bartolini, Stefan Everts, David Philippaerts és Romain Febvre) támogatott a világbajnokságon.
Yamaha Racing MX 25 év bajnokai Michele Rinaldi támogatásával
Michele Rinaldi – Egy bajnok élete (1987-olasz nyelven)
1987- MICHELE RINALDI Una vita da campione from VM News on Vimeo.
Yamaha Rinaldi R&D Racing alkatrészek
1992 óta tagja a Yamaha csapatának, versenyzői tapasztalatait nem csak a felnövekvő versenyzők között osztja meg, hanem aktivan részt vesz az YZ sorozat fejlesztéseiben. 28 éve vezeti a Yamaha Factory üzemét, ahol saját csapatával számos alkatrészt fejlesztettek ki versenycélokra. A Yamaha versenystratégiájához hozzátartozik a felnövekvő tehetségek támogatása is bLU cRU program keretében.

Ebben a programban támogatást kapnak azok a fiatalok, akik szeretnének komoly karriert elérni a motocrossban, ezért a legjobb 120 versenyzővel 3 éves megállapodást kötnek. YZ65, 85 és 125 motorkerékpárokkal nemzetközi versenyeken vesznek részt, majd a legvégső megmérettetésben a hollandiai Assenben a Monster Energy FIM Nemzetek Motokross bajnoksága lesz. Itt minden kategóriából kikerükő öt legjobb versenyző a Yamaha Motor Europe támogatását fogja élvezni a következő szezonra.



forrás:
Wiki, registrostoricoancillotti, Motociclismo, Ancillotti, Federmoto, youtube, Vimeo, yamaha-racing
Hasznos linkek
- Yamaha Racing
- Yamaha Michaele Rinaldi
- Párizs-Dakar (IT)
- Ancillotti
- Monster Energy Yamaha Factory MXGP Team
- Federalmoto