web analytics
Michele Rinaldi - the colt
Michele Rinaldi Olaszországban, Parma városában született 1959 március 9-én.

1973-ban 14 éves korában debütált a versenyeken Gualtiero Ancillotti által épített 50cm3 motorkerékpárral. 1974-ben lelkesen indult továbbra is az 50-es kétüteművel, aminek a legnagyobb erőssége volt, hogy különböző gyártók minőségi alkatrészeiből volt összeépítve, versenyre felkészíve.

Ancillotti Meccanica – a kis olasz műhely – új szabadalmakkal – nagy sikerekkel

Ancillotti Motorcycles logója


Az Ancillotti Meccanica cég Firenzében került bejegyzésre 1907-ben, Ernesto Ancillotti alapította. Vállalkozása tömegközlekedéshez épített motorkocsikat. 1938-ban Ernesto fia, Gualtiero nyitott műhelyt Firenze nagyon divatos szomszédságában, a Santa Monaca-nál, San Frediano-nál. A közeli Harley Davidson márkakereskedésben volt tanuló. Gualtiero Ancillotti sok éve foglalkozik a motorkerékpárrokkal, sőt sikeres oldalkocsi versenyzővé vált idő közben.

 (foto:ancillotti)
(foto:ancillotti)

Ahogy a második világháború befejeződött, az amerikai hadseregben használatos merevvázas Harley Davidson WLA modellekből nagyon sok maradt európa szerte. Gualtiero Ancillotti vállalkozását arra alapozta, hogy a HD WLA modelleket átalakította akkor még meglehetősen ritka hátsó felfüggesztésű, lengéscsillapítóval ellátott, komfortosabb modellé. 1948-ra a forradalmi ötlete beérett, az átalakított modellel intenzív érdeklődést és nagy sikereket ért el a motorozás iránt érdeklődők körében.

Fiai, Alberto és Piero belépett a vállalkozásba és az 1960-as évek elején igen látványos eredményeket értek el a Lambrette Innocenti versenygépel.

 (foto:ancillotti)
(foto:ancillotti)

1966 novemberében az angliai Elvingtonban Alberto megszerezte a negyed mérföldes és a sebességi világrekordját egy speciális építésű Lambretta 200-as motorkerékpárral. Az Ancillotti név később világhírűvé vált.

Az Ancillotti trió szabadalmait a világ kerékpár és motorkerékpárgyárai a mai napig használja. (pl.: 1969-villanyak kúpos görgők, 1970-szilentblokk hátsó lengőkarnál, 1973-kormánnyak szilent, 1980-PullShock, Pro-Dive fékrendszer, 7 sebességes váltó, stb…)

A motorkerékpár fejlesztés és gyártás a Beta Camoscio Cross 50 cm3-es modellel kezdődött. Gyakorlatilag a kézműves szintű motorkerékpár Ceriani felfüggesztéseket használt, öntött vas 50cm3-60cm3 és 100cm3-es hengereket, “bütykös” gumikat kapott.

 (foto:ancillotti)
(foto:ancillotti)

A tökéletes olasz terepmotor megszületéséhez a sport és eladási sikerekhez hozzájárult 1968 és 1971 között számos nagy nevű olasz versenyző is. 1972-től 1976-ig Sachs és Hiro blokkokkal vegyesen szerelték egészen az 1985-ös gyártás beszüntetéséig.

A MOTOR: Ancillotti Scarab A 50 Sachs Rg – 1973

1968-as megjelenését követően alig két év múlva tejesen felfrissíti a modellt, újra tervezett vázba Sachs gyár 50 és 125 cm3-es kétütemű erőforrások kerülnek. A “Scarab” teljesen megújul 1970-ben. A motorkerékpár ára igen magas volt abban az időben, de a fiatal olasz pilóták körében igen nagy népszerűségnek örvendett ennek ellenére. A motor alig 70 kg-os száraz súlyát és kb 80 km/h végsebességét 6 sebességfokozat és 10 LE hasznos teljesítmény leadására képes Sachs blokk támogatta 9400-as fordulaton.

1972 Ancillotti "Scarab" CR50 (foto:Ancillotti Motorcycles)
1972 Ancillotti “Scarab” Sachs 50 (foto:Ancillotti Motorcycles)

Rinaldi versenye folytatódik – úton a VB győzelem felé

1976 - TGM - Michele Rinaldi (foto:facebook)
1976 – TGM – Michele Rinaldi (foto:facebook)

Rinaldi 17 évesen csöppent bele a motocross versenyzés világába 1976-ban. 125cm3-es géposztályban versenyzett a TGM, Gilera, majd később a Suzuki csapatnál.


1976 és 1987 között rendszeres résztvevője a motocross világbajnokságoknak. 1977-ben megnyeri az olasz Junior 125cm3 bajnokságot. Rinaldi 1980 és 1983 között folyamatosan az élmezőnyben végzett ( 1980-második (TGM), 1981-harmadik (Gilera), 1982-harmadik, 1983-második hely (Suzuki) .. ), majd őlett az első olasz versenyző, aki megnyerte az 1984-es FIM 125cm3 géposztályban a motokrossz-világbajnokságot. Később 250cm3 géposztályban versenyzett egészen 1986-os világbajnokságig, ahol Jacky Vimond mögött érkezett célba a második helyen végezve.

Rinaldi karrierje összefoglalva - forrás:Wikipedia
Rinaldi karrierje összefoglalva – forrás:Wikipedia
1977-1980 TGM 125cm3
1975 Michele Rinaldi (foto:facebook)
1975 Michele Rinaldi (foto:facebook)
Michele Rinaldi a TGM - 125cm3 társaságában (foto:yamaha)
Michele Rinaldi a TGM – 125cm3 társaságában (foto:yamaha)
TGM - 125 cm3
TGM – 125 cm3
1981 – 1982 Gilera 125cm3
1982 Olasz Senior Malpensa Bajnokság - Gilera 125
1982 Olasz Senior Malpensa Bajnokság – Gilera 125
1983-1986 Suzuki 125cm3
Michele Rinaldi a San Marino Grand Prix 125cm3-es osztályában a Baldasserona pályán 
1984. június 16–17-én
Michele Rinaldi a San Marino Grand Prix 125cm3-es osztályában a Baldasserona pályán
1984. június 16–17-én


1985 július 21 Hollandia

1985 július  21 Lichtenvoorde - koncentráció verseny előtt - Hollandia Motocross Világbajnokság 250 cm3  (foto-Massimo Mormile)
1985 július 21 Lichtenvoorde – koncentráció verseny előtt – Hollandia Motocross Világbajnokság 250 cm3 (foto-Massimo Mormile)
1986 Suzuki 250 cm3
1986 Maggiora gyakorlás  (foto-Massimo Mormile)
1986 Maggiora gyakorlás (foto-Massimo Mormile)
Michele RINALDI SUZUKI RM 250 Maggiora (foto: Pinterest)
Michele RINALDI SUZUKI RM 250 Maggiora (foto: Pinterest)

1987 évben motocross karriejét befejezve indult a Párizs-Dakar versenysorozatban a francia Suzuki csapat tagjaként, Joineau testvérek mellett Suzuki DR600R Dakar típussal. A versenyt számára kedvezőtlenül alakult, hiszen a 9. szakaszban sajnos bal vállának sérülése miatt fel kellett adnia a versenyt. Először a Suzuki majd később a Yamaha versenycsapat managereként tevékenykedik, sok év versenytapasztalatának köszönhetően részt vesz a Yamaha MX modellek fejlesztésében.

1987 Párizs-Dakar - Meihele Rinaldi - Suzuki DR600R Dakar (foto:parisdakar)
1987 Párizs-Dakar – Meihele Rinaldi – Suzuki DR600R Dakar (foto:parisdakar)
 Suzuki DR600R Dakar (foto:parisdakar)
Suzuki DR600R Dakar (foto:parisdakar)

Yamaha MXGP csapatmanager

Csapatmanagerként is sikeres volt, hiszen nagy nevű versenyzőket (Bobby Moore, Alessandro Puzar, Andrea Bartolini, Stefan Everts, David Philippaerts és Romain Febvre) támogatott a világbajnokságon.

Yamaha Racing MX 25 év bajnokai Michele Rinaldi támogatásával
Michele Rinaldi – Egy bajnok élete (1987-olasz nyelven)

1987- MICHELE RINALDI Una vita da campione from VM News on Vimeo.

Yamaha Rinaldi R&D Racing alkatrészek

1992 óta tagja a Yamaha csapatának, versenyzői tapasztalatait nem csak a felnövekvő versenyzők között osztja meg, hanem aktivan részt vesz az YZ sorozat fejlesztéseiben. 28 éve vezeti a Yamaha Factory üzemét, ahol saját csapatával számos alkatrészt fejlesztettek ki versenycélokra. A Yamaha versenystratégiájához hozzátartozik a felnövekvő tehetségek támogatása is bLU cRU program keretében.

YZ250 Yamaha Rinaldi R&D alkatrészek (foto:yamaharacingparts)

Ebben a programban támogatást kapnak azok a fiatalok, akik szeretnének komoly karriert elérni a motocrossban, ezért a legjobb 120 versenyzővel 3 éves megállapodást kötnek. YZ65, 85 és 125 motorkerékpárokkal nemzetközi versenyeken vesznek részt, majd a legvégső megmérettetésben a hollandiai Assenben a Monster Energy FIM Nemzetek Motokross bajnoksága lesz. Itt minden kategóriából kikerükő öt legjobb versenyző a Yamaha Motor Europe támogatását fogja élvezni a következő szezonra.

Michele Rinaldi a Yamaha csapat managerként (foto:facebook)
Michele Rinaldi a Yamaha versenycsapat managerként (foto:facebook)
Yamaha Motor Europe sajtótájékoztatóján 2019 (foto:yamaha-racing)
Yamaha Motor Europe sajtótájékoztatóján 2019 (foto:yamaha-racing)

forrás:
Wiki, registrostoricoancillotti, Motociclismo, Ancillotti, Federmoto, youtube, Vimeo, yamaha-racing

Hasznos linkek