web analytics
Suzuki DRBig
Suzuki DR BIG logo

A német piacon 1987-ben 8999 DM áron lehetett beszerezni az első kék-fehér ; narancs-fehér változatokat.

Suzuki DR 750 S SR41A
Suzuki DR 750 S SR41A (foto:Suzuki)


1988 – Suzuki DR750 SR41 – J modell év:


1987-es prototípus megjelenése után beindult a sorozatgyártása 1988-ban a legnagyobb egyhengeres kalandmotornak. Aerodinamikai szempontokat vettek figyelembe, amikor a tervezők az első lámpa alatti idomot meghosszabbították, kialakították az azóta híressé vált “kacsacsőrt”.

DR BIG SR41
DR BIG SR41

1988 Sorozatgyártásba került DR 750 BIG alvázszámok:
  • Suzuki DR 750S J SR41A Alvázszámtól: 100001-107724
  • Suzuki DR 750S UJ SR41B Alvázszámtól: 100001-101750

Kétféle teljesítményű motorral szerelték a BIGeket, lehett kérni csökkentett teljesítményű 25KW/34 LE változatban, illetve a gyári 37KW/50 LE teljesítménnyel is. A két változat közötti különbséget fúvókák, tű, méretezésével érték el a karburátorban.

Suzuki DR 750 1988-ban rendelhető színei
SR41 Suzuki DR 750 1988-ban rendelhető színek
1988-ban rendelhető tartozékok
1988-ban rendelhető tartozékok


1988 DR BIG bemutatkozása a Dakaron

Suzuki DR-Z 820
Suzuki DR-Z 820 (foto:Suzuki)


1988-ban tesztelték először a Párizs-Dakar Rallyn fehér színben, majd a nagy dohánygyártó szponzorálásában, Marlboro színekben indult a francia Suzuki csapat.

1988-as prototípus tesztje
1988-as prototípus tesztje (foto:parisdakar)
DR Big

1988-as teszt a Párizs-Dakar versenyen
1988-as prototípus tesztje a Párizs-Dakaron (foto:parisdakar)

A Marlboro színeiben induló Gaston Rahiel 65 LE-s levegő/olaj hűtésű Suzuki DR-Z 820 -al megpróbál betörni a nagy versenysorozat élmezőnyébe, de “csak” a kilencedik helyen végzett.

Gaston Rahier 1988-ban a Dakaron
Gaston Rahier 1988-ban a Dakaron (foto:parisdakar)

Életképek 1988-ból a verseny hangulatából