1989 – Suzuki DR750 SR41 – K modell év:
1989 Sorozatgyártásba került DR 750 BIG alvázszámok:
- Suzuki DR 750S K SR41A alvázszámtól: 107725 – …
- Suzuki DR 750S U K SR41B alvázszámtól: 101751 – …
- Hátsó fékdobot lecserélik féktárcsára a hatékonyabb fékezés érdekében.
- két színkonbinációból álló ülést kap, felső ülőfelülete csúszásgátló bevonatot kap
- irányjelző kapcsoló és vészleállító kapcsoló
1990 – Suzuki DR800 SR42 – L modell év:
1990 Sorozatgyártásba került DR 800 BIG alvázszámok:
- DR 800 S Big 1990 L SR42A Alvázsszámtól: 100001 – …
- DR 800 S Big 1990 U L SR42B Alvázsszámtól: 100001 – …
1990 fontos dátum a típus életében, itt a fejlesztések már a motorblokkot is érintették. Az SR42 modell megjelenése együtt jár a DR750-ről DR800 név változásával, megnövelték a henger furat-löket arányát, ezzel a motor leadott teljesítményét, amit már 5400-as max főtengely fordulaton tudott teljesíteni 59Nm aszfaltra gyakorolt nyomatékkal.
- megnövelt furat löket: 727 cm3 helyett 779 cm3-re,
- a szivatót felvezetik a műszerfalhoz
1991 – Suzuki DR800 SR43 – M modell év:
1991 Sorozatgyártásba került DR 800 BIG alvázszámok:
- DR 800 S Big 1991 M SR43A Alvázsszámtól: 100001 – 103327
- DR 800 S Big 1991 U M SR43B Alvázsszámtól: 100001 – 100876
1991-ben megjelenik az SR43 típus.
Újabb külsőt kapott a DRBIG, szélvédő, az üzemanyag tank formája megváltozik, új kipufogó rendszert kapott, feljebb helyezték a végdobot az ülés és a hátsó idomzat vonalába, futóművén is változtattak, megnövelték a rugóutat.
1991 – SR43 újdonságai:
- idomzat megváltozik (oldal,farok,plexi),
- vázgeometriát módosítják, ennek köszönhetően az ülésmagasság csökken 900 mm-ről 865 mm-re,
- hátsó csomagtartó formája “kompaktabb”
- magasabb plexi,
- új műszerfal kialakítás (szögletesből kerekített formavilág),
- az első féktárcsa átmérője 280-ról 300 mm-re növekedett,
- üzemanyag tartály kapacitása csökken 29 literről 24 literre (a korábbi két részre osztott tartály helyett, egy légterű lett),
- elektromágneses dekompresszor bevezetése,
- kettő kipufogó dob használata (zajcsökkentés és a szigorodott környezetvédelmi szabályozás miatt),
- megújult az ülésrögzítés,
- áthelyezték a kormányzárat,
- indító motor fogazatának javítása, erősítése,
1992 – Suzuki DR800 SR43 – N modell év:
1992 Sorozatgyártásba került DR 800 BIG alvázszámok:
- DR 800 S Big 1992 N SR43A Alvázsszámtól: 103328 – 106492
- DR 800 S Big 1992 UN SR43B Alvázsszámtól: 100877 – 101720
1992 – futómű erősítés
- Első teleszkópok átmérője 41 mm-ről, 43 mm-re növekszik
(1991 végén gyártott darabokat is már 43 mm-el szerelték)
1993 – Suzuki DR800 SR43 – P modell év:
1993 Sorozatgyártásba került DR 800 BIG alvázszámok:
- DR 800 S Big 1993 P SR43A Alvázsszámtól: 106493 – 108023
- DR 800 S Big 1993 UP SR43B Alvázsszámtól: 101721 – 103042
1994 – Suzuki DR800 SR43 – R modell év:
1994 Sorozatgyártásba került DR 800 BIG alvázszámok:
- DR 800 S Big 1994 R SR43A Alvázsszámtól: 108024 – 108821
- DR 800 S Big 1994 UR SR43B Alvázsszámtól: 103043 – 104152
1994 – Lánc megerősítés, DID 520VL-2-ről DID 525VL-2-re,
1995 – Suzuki DR800 SR43 – S modell év:
1995 Sorozatgyártásba került DR 800 BIG alvázszámok:
- DR 800 S Big 1995 S SR43A Alvázsszámtól: 108822 – 109203
- DR 800 S Big 1995 US SR43B Alvázsszámtól: 104153 – 104744
1996 – Suzuki DR800 SR43 – T modell év:
1996 Sorozatgyártásba került DR 800 BIG alvázszámok:
- DR 800 S Big 1996 S SR43A Alvázsszámtól: 109204 – 109346
- DR 800 S Big 1996 US SR43B Alvázsszámtól: 104745 – 105520
1996 – Első féknyereg cseréje, módosítják a fékerőt,
- Karburátorba fojtószelep helyzetérzékelőt (TPS) szerelnek,
1997-99 – Suzuki DR800 SR43 – V modell év:
1997-99 Sorozatgyártásba került DR 800 BIG alvázszámok:
- DR 800 S Big 1997-1999 V SR43A 109347 …
- DR 800 S Big 1997-1999 UV SR43B 105521 …