web analytics
SW-T 600SW-T 600

Gyártási év: HONDA SW-T 600 (2001-2010 ; 2011-2016) 4T LC EURO 3

Amikor a “Titanic” kerékpárrá változik… 

                         Avagy Honda Silver Wing 20 ezer km-es tartós teszt…

Sziasztok. Utalva a fenti címre, szó szerint nagyon nagy, nagyon nehéz, jelenleg a második leghosszabb tengelytávú motor/robogó. Egészen addig míg rá nem tudsz ülni és elindulni, de erről majd később. A technikai adatok részébe nagyon nem mennék bele, ezt rommá olvashatjátok a neten. Magamról annyit talán, hogy sokéves “pályasport” múlttal rendelkező motoros vagyok több  40 éves aktív múlttal, évi átlag 20 e km fogyasztással. (további képek illusztrációk)

Mikor tervbe vettem egy nagyrobogó vásárlását, több, korábbi tapasztalatokat figyelembe véve próbáltam választani.

Ami fontos volt a nagyrobogóval szemben: lehetőség szerint ne legyen egyhengeres a nyugodtabb egyenletesebb járás miatt, minél nagyobb kereke legyen az irányíthatóság és a nagyrészt városi használat miatt és menjen mint a mérgezett egér. Ezekből a SilverWing azért hozta a nagy százalékát. Rendkívül finom, kultúrált járású kéthengeres kiegyensúlyozott motor ez abszolút pipa, sajnos a kerekei “csak viszonylag” nagyok, egy mérettel nagyobb a hátulról nagyon hiányzik, pedig kimértem elférne. Ez sajnos csak éppen hozta az elvárásaimat, de kicsit illetve nagyon kárpótol az az iszonyatos vehemencia ahogy képes meglódulni nulláról is és tart  gyakorlatilag a legfelső sebesség tartományig. Vario váltást “lukat” visszaesést nem lehet érzékelni, végig tol mint egy gőzmozdony. Nagyjából 8mp körül van százon ez városi fordításban azt jelenti h egy jobb 200+le-s járgányt simán otthagy 120-140ig. Ezt sajnos/szerencsére tapasztalom nap mint nap. Ha meglódul a hangja pazar, én “dörmögő Dömötörnek” hívom. Nos ennyit előtérben menjünk végig a motoron.

Eleje, teleszkópok, kormány, világítás:

Sajnos itt az első gyenge illetve inkább alultervezettnek pontnak mondanám, az a két első teleszkóp illetve a kormány. A teleszkópok alapból komfortra vannak hangolva, de ezt bizony vastagon alul tervezték a motor első kerékre jutó tömeg nagyon nagy, plusz a fékező tehetetlenség sokszor felüti a teleszkóp végpontját. Én próbáltam több fajta olajjal illetve mechanikai rugó “pótlással” de értékelhető eredményt nem sikerült elérnem. Talán egy progresszív rugó beépítésével lehetne növelni a feszességét. A kormány a másik gyenge pont, nagyon gyenge vasból és vékonykára fogott alkatrész hirtelen kormánymozdulatoknál hamar ”hajlik rugózik” ami sajnos jelentősen csökkentheti  az irányíthatóság pontosságát. Ez természetesen az első kerékre jutó nagy súlyterhelés egyik “hozománya”. Az első fék egészen jó, persze lehetne erősebb és vagy dupla tárcsás a nagy súly miatt de jól használható a gumi csövek ellenére amitől ugye ugrik a nyomáspont.

Az én motorom ABS verzió, így a nyomás pontját nem érzem mert azonnal ropog, ez nagyon gyakran előfordul velem a városban a tempó/aszfalt minőség miatt.

Dual fékrendszeres tehát a hátsó használatakor az első is fog valamennyit, ez nagyon jó dolog, hiszen alig kell az első fékre rányúlni azonnal hatásos.

Itt jegyezném meg én lecseréltem a buta és csúnya hosszú karokat  ilyen “alis” pár ojrós mindenfelé állítható cuccra, amit nem is bántam meg sokkal jobban kézreáll. Keréktájon még annyit hogy az első gumi kopása a duplája a hátsó gumihoz képest pedig a hátulján irgalmatlan súly van, hajtás és a Rider súlyának jelentős része oda centralizálódik. Az első világítása jó, sajnos alacsonyan van így  sok autó tükrében nehezen észrevehető ami azért fontos lehet hogy lásson ha mögötte közeledsz. Én itt is fejlesztettem kicsit de nem xenont, hanem a nagy teljesítményű kb 30%-al nagyobb fényerejű hagyományos izzóját használom ami nem melegebb mint a régi, de viszont bőven tovább és jobban látok mint 30%. Ezt beraktam az országútiba is.. nagyon komoly fényerő árad belőle konkrétan nappalt csinál az éjszakában. Melegen ajánlom mindenkinek.

Továbbhaladva érdemes két mondat erejéig a üzemanyag tankról is szólni. Minden tankolásnál emlegettem a tervezőt  aki ilyen faramuci félig nyíló alig hozzáférhető tanknyílást tervezett, űberelve egy rossz belső kialakítással ami minden tankolásnál kicsapódó nem kevés benzint eredményez. végig folyik a fekete műanyagon  csúnya nyomott hagyva maga után. Mivel nálam 12 hónap egy szezon, vásároltam hozzá egy  Tucano lábmelegítőt ami a hideg és szél nagy részét eltereli.

Fogyasztás:

Üzemanyag fogyasztás.. nekem 4.8-5.3 között ingadozik nyáron városban kicsit több, országúton kicsit kevesebb, bár jelentősen meghaladom mindenhol a lehetségest.. Télen 5.8-6 között van.

Észrevettem hogy nem szereti ha kicsit felmelegítem és úgy indulok el ilyenkor többet fogyaszt, így beindítom és megyek vele legfeljebb menet közben melegítem lassan. Olajfogyasztása nincs az elmúlt 20 ezer km alatt 5 olajcsere alatt összesen nem volt egy dl. Itt jegyezném meg hogy ez egy abszolút precíziós motor tehát érdemes azt a “kevés” karbantartást lelkiismeretesen és prémium termékekkel megejteni, higgyétek el hosszútávon meghálálja.  Nálam ez minden 4 ezer km után olaj összes szűrő itt a légszűrő csere fontosságát kiemelném mivel nicasil-os a henger így nagyon érzékeny a bejutó por kosz által keltett felmaródásokra a hengerfalon. Ezek okozzák jellemzően később az olajfogyasztást. A hajtásban a szíj 24 ezrenként kell cserélni gyári minőségű alkatrész esetén az olajjal második cserénél tartok ezt 10 ezrenként eresztem le. De még így is nagyon minimál költségen fenntartható motor.

Itt jön egy újabb gyenge pont, mivel a motor alacsonyra van építve és hosszú a nyomtávja bizony vigyázni kell egy padkáról való leugratásnál, mert pont a motorblokk alja, ami leér és könnyen odaverődik

a sarokhoz rossz esetben beverheti a kartert, amit nagyon drága mulatság megjavítani. Tehát így, hogy alacsony és hosszú az egyenes futása egyszerűen kiváló kanyarodáskor viszont minden sokkal hamarabb történik, könnyebb kilendíteni az egyensúlyból ilyenkor egyből 500 kilósnak tűnik jobb esetben, rosszabbnál pedig sokkal gyorsabban ér földet velünk együtt. Nagyon figyelni kell a súlyára, mert amilyen könnyed a mozgásában annyira könnyen le is lehet rakni a tehetetlensége miatt.

Könnyedség…

.. ez itt nagyon összetett az alacsony súlypontból motorerőből kormányállás és távolságból fakadóan már 5km/h sebességnél rettentően stabillá és könnyen vezethetővé válik. Itt utalnék vissza az írás címére, amiben a kerékpárt említem. Nem véletlen a hasonlat kb akkora kar és kéz erő szükséges az irányításához, vagyis jóformán semmi. Nem volt meg olyan motorom, ahol a kormány tartás dekában mérhető…

Menet közben terhelés nélküli szabad tartást tesz lehetővé, ami sok sok km után sem tud fárasztó lenni. Ez tehát full pipa.

A szélvédelme…

… egészen jó gyári plexivel, ami tíz centivel van a szemmagasságom alatt így élesen látok el felette nem töri rommá a fényt, ami sokéves motoroknál borítékolható és a szél sem ér jelentősen. Ez azért változó lehet hiszen én “csak” 174 cm vagyok, magasabb embereknél ez jelentősebb lehet, de több helyen lehet hozzá kapni nagyobb magasabb túra Plexit. 

Manta térmica Tucano Urbano Termoscud para Honda SW-T 400/600 y Silver Wing 400/600 09-17

A Tucano (TUCANO-TERMOSCUD R074X) a lábteret kb 80%-ban levédi pluszban, ha közlekedést vele télen. Az ülése elől hátul pazar kényelem egy kis támasza van mögöttem ami stabil biztonság érzetet kelt. Szerintem egy ülésfűtés beépítésével pár ezer Ft-ból full extrássá lehet tenni már ha valaki(k) használják az átmeneti, téli időszakban is. 

 Az ülés/ülésmagasság alacsonyan van könnyű támaszkodni a földön akár két lábbal is. 

  Nagyon kényelmes mind a vezetőnek mind az utasnak, kényelmes kihajtható hátsó lábtartóval, ami gumi felsőrésszel rendelkezik így minden rezonanciát kiszűr. Az ülés alatt lévő úszómedence bőven elégséges akár két zárt bukósisak befogadására vagy egy A3 méretű tatyó vagy akár egy zsugor fóliás 6os pakk 2l üdítő befogadására tehát a bevásárlás is megoldható vele. Egy méretesebb hátsó doboz felszerelésével akár 2hét motyó is elfér benne persze motoros gondolkodásmóddal…

A hátulja futómű egészen jó főleg 1 személynél 2 nél teljesen rá kell állítani. Teszi a dolgát, de ez is mint az eleje nagyon komfortosra van hangolva. Szerencsére a kerék, illetve a gumi ballonossága sokat el tud nyelni a kátyúkból. Nálam sokat játszik a két személy, járjuk az országot balcsit monstre amikor csak lehet. Szép formás hátsója van viszonylag erős hátsó világítással.

Van még rajta egy rögzítő fék is nevezzük kéziféknek jó dolog annyi a gond vele, hogy én nem igen használom, de raktam bele új betéteket, amik használat nélkül kopnak… fura…

Szóval összességében az egyik legoptimálisabban használható nagyrobogó finom borzongással, ha gyorsra veszed veszitek a figurát, megspékelve az unalomig biztos üzemszerű és életvégig tartó működéssel és abszolút utazó komforttal. Több komolynak mondható nagyrobogó volt a tulajdonomban, de azt kell mondjam a Honda bőven egy lépéssel előttünk halad. 

Remélem tudtam segíteni a gondolataimmal vagy esetleg átlendítenem egy holtponton.

Előfordulható problémák:

Főtengely szimering hajtás szivárgás jellemzően 50e után érkezik a hajtás oldalon. Érdemes vele foglalkozni, mert a szíjra szórhatja az olajat, amitől megcsúszik és tönkremegy. Ha a hajtás oldal végpont alsó műanyag rész olajos olajsaras, abból meg lehet látni. Jobb oldal generátor fedél tömítő paszta “halál”. Ez mindegyiken előjön kivétel nélkül, meghal a paszta és a gyenge pontja a generátor vezeték átvezető gumibaba és környéke, ahol legelőször könnyezik az olajpára. Egyszerűen házilag is javítható akár, ha van egy kis műszaki affinitás hozzá. Szokásos csomagtér lámpa probléma… úgy marad aztán nem akar indulni. Ülés teleszkóp elvérzik, de lehet hozzá pár ezerért kapni szerencsére. Középszender kopás, egy jó hegesztő hamar megoldja.

(forrás: Kubesch Attila)

Műszaki adatok:

 HONDA SW-T 600 (2001-2010 ; 2011-2016) 4T LC EURO 3
MotortípusVízhűtésű soros kéthengeres négyütemű DOHC benzinmotor 8 szeleppel
Hengerűrtartalom (cm3)582,2
Furat x löket (mm)72×71,5
Sűrítési viszony10,2:1
KeverékképzésPGM-FI elektronikus üzemanyag-befecskendezés
Teljesítmény (kW/LE/rpm)37,7/51/7500
Forgatónyomaték (Nm/rpm)55/6000
Indításönindító
Sebességváltófokozatmentes automata
Szekunder hajtásszíj
Futómű elölØ 41 mm teleszkópvilla, 105 mm rugóút
Futómű hátulLengővilla, két rugóstag, 115 mm rugóút
Első fékØ 276 x 6 mm tárcsafék, háromdugattyús féknyereg, (opciós ABS)
Hátsó fékØ 240 x 6 mm tárcsafék, kétdugattyús féknyereg, (opciós ABS)
Gumiabroncs elöl120/80-14 (58S)
Gumiabroncs hátul150/70-13 (64S)
Hosszúság/szélesség/magasság (mm)2285/770/1430
Tengelytáv (mm)1600
Ülésmagasság (mm)755
Üzemanyagtartály térfogata (l)16
Saját tömeg menetkészen(kg)247 (ABS-es változat: 250)
Ár (forint, 2011. június)2.148.000.- (ABS felára 150.000.-)
Szabadmagasság (mm)135

EBC fékbetét típusok, méretek:

EBC

Linkek: