web analytics

Honda PCX 125 „X level of Personal Comfort”

2010-es megjelenése óta elég sok változáson ment keresztül a PCX, mind a megjelenését, mind a műszaki tartalmát illetőleg, de van ami nem változik: … a megbízhatósága és az olcsó üzemeltetési költségei.

A PCX rövidítés, egy egyszerű kifejezésre utal X level of Personal Comfort” , vagyis “a személyes kényelem legmagasabb szintje”, ezért sem véletlen a több, mint 140000 eladott példánya Európa szerte. Ez volt az első olyan motorkerékpár, amihez start&stop rendszert kínáltak szériafelszereltségben.

Első nagy változás a 2014-es LED-esítés volt, módosultak az idomok, műszerfal és még pár apróság. 2021-ben egy látványosabb ráncferrvarrást kapott, itt említhető meg többek között a megnövelt ülés alatti csomagtér (30,5 liter), az USB-C csatlakozó, a kulcs nélküli indítás, a teljesen új megjelenést sugárzó LED-es első fényszóró nappali menetfénnyel és a LED-es hátsó lámpa, az új digitális műszerfal, A.C.G starter és generátor, illetve EURO 5-ös környezetvédelmi előírásokat teljesítő blokk.

Külön extra felszereltségként rendelhető gyári Honda 35 literes Smart hátsó doboz, amit már a kulcsként funkcionáló távirányító (PCX125 Smart Key) “aktivál” a motor környezetében, vagy gyári markolatfűtés,

Miért lett ilyen közkedvelt városi robogó a PCX?

A1 kategóriás jogosítvánnyal lehet vezetni, motor tömege nem haladja meg a 130 kilógrammot, ideális kezdőknek tanuláshoz, futárkodáshoz, városi és agglomerációból ingázáshoz, munkába járáshoz. Dinamikusan gyorsul, végsebessége 98 km/h, utazósebessége 90 km/h körül alakul. Üzemanyagtartálya 8,1 literes és az új erőforrás mindössze 2,0-2,5 litert között fogyaszt 100 kilométerenként (WMTC szabvány szerint), akár 385 km-t is megtehetünk két tankolás között.

Műszaki adatokat a cikk alján található linken keresztül nézheted meg.

A Start-Stop rendszer índításáért és az akku töltésért az A.C.G Starter felel, de lássuk mi is ez pontosan?

A.C.G (Alternate Current Generator)

Elektronikus vezérlésű, szénkefe nélküli generátora önindítóként is szolgál, ezt az integrált egységet közvetlenül a főtengely végére rögzítik, s mivel nélkülözi az áttételt, valamint a szabadonfutót, működése jelentősen halkabb a hagyományos szénkefés önidítóknál.

Működését jobban megértjük az alábbi videóból:

Honda PCX modelltörténete:

2010, 2011 modell kód: WW125EX2A
– háromféle színkóddal érkezik: FEHÉR NHA87 / FEKETE NHA35 / EZÜST NHA14
– start&stop rendszer

2012 modell kód: WW125EX2A
– négy színkóddal érkezik: FEHÉR NHA87 / FEKETE NHA35 / EZÜST NHA14 / PIROS R340
– eSP erőforrás megjelenése (enhanced Smart Power)

2013, 2014 modell kód: WW125D
– öt színkóddal érkezik: FEHÉR NHA16 / FEKETE NHA84 / EZÜST NHB29 / PIROS R320 / ZÖLD B183

2015, 2016 modell kód: WW125EX2F (EURO4)
– hat színkóddal érkezik: FEHÉR NHA16 / FEKETE NHA84 / EZÜST NHB29 / PIROS R320 / BARNA YR284 / MATT FEKETE NHB52
– LED-es lámpatestek,
– áramvonalasabb idomok,
– vészvillogó,
– műszerfali óra,
– 12 Volos elektromos aljzat (bal térdidom tárolórekeszében)

2017 modell kód: WW125EX2H
– hat színkóddal érkezik: FEHÉR NHA16 / FEKETE NHA84 / EZÜST NHB29 / PIROS R320 / BARNA YR284 / MATT FEKETE NHB52

2018, 2019, 2020 modell kód: WW125AK
– négy színkóddal érkezik: FEHÉR NHA16 / FEKETE NHA84 / PIROS R369 / MATT FEKETE NHB52
– 90/90 R14 helyett 100/90 R14 első abroncsok,
– 100/80 R14 helyett 120/70 R14 Hátsó abroncsok,
– ötágú felnik helyett nyolcágú öntött alumínium felnikkel szerelik,
– új szívóoldali kialakítás és áttervezett kipufogórendszer,
– megnövelt hatótáv (“elméleti” 400km), megnövelt végsebesség,
– eSP (enhanced Smart Power) erőforrás (kétszelepes, egyhengeres, SOHC),
– 12,24 LE (8500 f./perc), legnagyobb forgatónyomaték 11,8 Nm (5000 f./perc),
– fojtószelep ház átmérőjét megnövelték +2mm-el (26mm),
– nagyobb hármas hatású katalizátor,

2021, 2022 modell kód: WW125AM (EURO5)
– négy színkóddal érkezik: GYÖNGYHÁZFEHÉR NHB35 / METÁLFEKETE NHA76 / PIROS R368 / EZÜSTMETÁL NHC35
– LED lámák elöl-hátul
– Új típusú digitális műszerfal
-Kulcs nélküli indítás

2022 modell kód: WW125AM
– három színkóddal érkezik: FEHÉR NHB35 / FEKETE NHA76 / PIROS R368 / EZÜST NHC34
– LED lámák elöl-hátul
– Új típusú digitális műszerfal

2023 modell kód: WW125ED
– négy színkóddal érkezik: FEHÉR NHB35 / FEKETE NHA76 / MATT KÉK PB434 / SZÜRKE NHC60
– LED lámák elöl-hátul
– Új típusú digitális műszerfal

2024 modell kód: WW125AP
– négy színkóddal érkezik: FEHÉR NHB35 / FEKETE NHA76 / MATT KÉK PB434 / SZÜRKE NHC60
– LED lámák elöl-hátul
– Új típusú digitális műszerfal

HONDA

Honda gyári kiegészítők

City csomag Cikkszám: 08HME-K1Z-TO21 458 300 Ft áfával
A csomag tartalma:

  • Hátsó csomagtartó konzol
  • 35L hátsó doboz
  • Fedélnyitó szerkezet
  • Szélvédő
  • Markolatfűtés
  • Markolatfűtés beszerelő szett

Tartalmazza az összeg kiegészítőt, melyek a markolatfűtés beszereléshez szükségesek:

  • Markolatfűtés
  • Markolatfűtés beszerelő szett
  • Hőálló ragasztó
Szélvédő Cikkszám: 08R70-K1Y-D10
Szélvédő Cikkszám: 08R70-K1Y-D10 116 600 Ft áfával (fotó: Honda)

Méretei: 583x467x4mm A felszereléshez szükséges összes alkatrészt tartalmazza.

A Honda Smart rendszernek köszönhetően a 35 literes hátsó doboz fedele anélkül nyitható, hogy a kulcsot kivenné a zsebéből. Egy sisak tárolására alkalmas.

Műszaki adatok

Általánosságban tapasztalt hibái:

  • leggyakoribb hibája a kormánnyak csapágy!,
  • kuplung oldali tűgörgő csapágy,
  • hátsó kábelköteg kidörzsölődik /2014-2018 kartergáz cső kidörzsölheti/,
  • LED vezérlő hiba, első lámpa villog /2014-2018 visszahívás is volt/,
  • fényszóróváltó kapcsoló hajlamos “beégni”,
  • indexrelé néha nem működik,
  • vízpumpa szivárgás /csak egyben cserélhető a vízpumpa, gyári alkatrésszel, nincs külön tömítéskészlet/,
  • hátsó fék bowden kopása

Kezelési útmutató :

Hasznos linkek:

Honda PCX 125 árlista (2024)

Honda PCX Klub Magyarország FB

Szerviz:

EDY’s Motors – Motorkerékpár Szerviz

forrás: Honda, Edy’s Motors, Youtube, Facebook