web analytics
Balkán 2023

írta: Tóth László

Előzmények

Mint sok túramotorosnak / kalandmotorosnak nekem is nagy vágyam volt Albániába eljutni. Szerencsémre van két hasonszőrű motoros barátom, akik partnerek voltak ebben. Mivel a túrát mi szerveztük így olyan helyre is el tudtunk menni ahová egy szervezett túrán belül nem biztos és ott állunk meg ahol mi szeretnénk. Peti barátommal (Balázs szabad kezet adott) ketten készítettük az útvonalat, GPS formátumot így nekünk már februárban „elkezdődött A TÚRA”.

Már maga az útvonal „bejárása” Google maps segítségével és a szervezés is élmény számba ment. Szállásokat mindhármunk közös jóváhagyásával foglaltunk. Vegyesen terveztünk aszfaltos és laza talajos etapokat, mivel motorjaink és tudásunk is hasonlóak (Tenere 700, GS 850, V-Strom 650XT) nem volt gond merre legyen az arra. 😊Leszámítva az oda és a hazavezető utat nem sok egyenes volt benne (mondjuk olyan hegyekkel nem is csoda). Szabadság időpontja lefixálva otthoniak is „áldásukat” adták. Szombati indulást terveztünk, hogy hétköznap érjünk a látványutakhoz, direkt kerültük a turisták által sűrűn látogatott helyeket, időpontokat. Május elejére sikerült minden szállást a lefoglalnunk, minden rendeben mehetünk. 😀

Május közepén jön a telefon Peti az… –  “Baj van!” (na ezt nem akartam hallani) – “Elfelejtettem a gyerek ballagását!” (b+)   Gyors telefonálás, számolgatás szerencsére elég volt egy nappal korábban indulni ezt sikerült mindenhol keresztül verni nem került sehol plusz pénzbe. Csak Petinek neki egy kör sör. 😊😊😊 Nos ilyen előzményekkel vágtunk neki a kalandnak.

0. nap június 9. péntek Diósd – Harkány – Laskó (Horvátország)

Diósdról indulunk, Harkányban találkozunk Peti „Vegas” barátjával és párjával, később Balázs is csatlakozik hozzánk. Időben voltunk és jó ötletnek tűnt a 6-os főúton menni még az eső ellenére is. Szerencsére csak egy rövid zápor volt. Útközben az előttünk cammogó Volánbusz éppen akkor ütött el egy kutyát és dobott át a szemközti sávba amikor előzni akartunk. Menetben teszteltük a frissen felszerelt füleseket, GPS-t. Harkányban igazi vidéki vendégszeretetben volt részünk. Két féle süteménnyel, teával vártak minket Vegas-ék. Rövid beszélgetés után tiszteletünkre előhozták a garázsban porosodó „Majesty”-t, elvittek minket a környéken motorozni a Dráva menti gátra.

Megnéztük az áradó folyót, de szúnyogok annyira martak, hogy a sisakot le sem vettem így igen rövidre sikeredett a kirándulás. Egy közeli benzinkúton bevártuk Balázst. Tankolás, kávé után megköszöntük Vegaséknak a szívélyes fogadtatást és búcsút intettük nekik. Irány Laskó! 😊

Horvátország

Szállásig az út letudva. A hotel (Hotel LUG) egy régi parasztház, kukoricagóréval, gazdasági épületekkel hatalmas udvarral. Recepción egy cetli várt minket, hogy a 13-as (nomen est omen) szoba a mienk.

Hamar megtaláltuk, de a karma is minket a belépőkártya, amit kaptunk nem működött. Hívtuk recepcióst negyedóra míg visszajön ezzel értékes perceke elvéve a sörözéstől. Visszaérve közölte velünk, hogy szokott ilyet csinálni a kártya. A szoba tágas, tiszta, kényelmes volt ééés WIFI is mindenhol működött!

Mivel a szálláson sem vacsora, sem sör nem volt át motoroztunk Várdarócra a „kakasos” étteremhez (Restoran Darócz). Kiváló választásnak bizonyult. Pezsgő élet, hangulatos hely, finom vacsora és csinos felszolgálók a miénk nem mellesleg remekül beszélt magyarul!

Várdarócz

Balázs még vacsora elött elgurult az esti sör ellátmányért a szomszéd falu benzinkutjára. Szállásra visszatérve még be kellett szerelni Balázs sisakbeszélőjét és feltölteni az összes kütyüt. Peti töltőaparátjával ez nem volt gond. 😊